Ben je werkzaam bij een media of reclamebureau of bij een media exploitant. En ben je nog single? Dan kan daar op korte termijn verandering in komen. En dat dankzij de spotify app Music Matchmaker.

Het doel is om via deze app singles voor Valentijnsdag de liefde te helpen vinden. De app – die ook vanaf 4 februari beschikbaar is in twaalf landen* – matcht mensen in het mediavak op basis van hun muzieksmaak. Zo worden zij met anderen, zowel binnen als buiten hun kantoor, gekoppeld.

De app Music Matchmaker werd voor het eerst gelanceerd in 2015. Toen was het een groot succes met meer dan tweeduizend gebruikers binnen het medialandschap. Dit jaar zal de campagne zich op een nog grotere groep van duizenden professionals van honderden Europese bureaus richten.

Om een match te vinden kunnen mensen de website Spotify.com/musicmatchmaker bezoeken. Daar kunnen zij hun locatie en muziekvoorkeuren invullen om vervolgens gekoppeld te worden. Music Matchmaker laat dan op basis van muzieksmaak drie mannelijke en drie vrouwelijke matches binnen het eigen bureau zien. Ook wordt de gebruiker gekoppeld aan drie mannen en drie vrouwen van andere mediabureaus in Nederland. Zodra er eenmaal een match is met de perfecte muziekpartner, is het mogelijk om per mail contact op te nemen, bijvoorbeeld om over de gedeelde muzieksmaak te praten of wellicht zelfs om een afspraak te maken voor Valentijnsdag.

Nienke Dettmeijer, Marketing Executive bij Spotify Benelux: “Muziek verbindt mensen waarschijnlijk meer dan welke andere vorm van kunst dan ook, en een gedeelde liefde voor muziek is vaak de basis voor de sterkste relaties. Met de Music Matchmaker app willen we mensen verbinden door middel van de kracht van muziek, en wat liefde verspreiden binnen het medialandschap. Dit jaar borduren we voort op het succes van Music Matchmaker in 2015, toen duizenden matches werden gegenereerd en we met succes voor nieuwe romances hebben gezorgd.”

“Music Matchmaker laat ook zien hoe makkelijk het voor merken en klanten is om innovatieve, grote en boeiende ervaringen te ontwikkelen met gebruik van de API van Spotify.’’

*De twaalf landen waar Music Matchmaker beschikbaar is, zijn: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Nederland, België en Turkije.

bron:spotify
photo:lel4nd